Pàgines

dimecres, 28 de maig del 2014

LOMCE o LOMQUE, sabeu com ens afecta?

Prop de 50 persones vam assistir ahir a la xerrada: Com afectarà la LOMCE als alumnes,professors i pares? organitzada per Òmnium Cultural a Osona.

Els 4 ponents participants, la Rosa Recio, mestra i fundadora de la plataforma l'Educació és futur, Antoni Tort, professor de la UVic, Àlex Castillo, president de la FAPAC(Federació d'associacions de Mares i Pares d'Alumnes de Catalunya) i Josep Maria Cervelló, representant de SomEscola, van coincidir en que :

"l'ordenament jurídic de l'educació s'ha de fonamentar en la llibertat,el respecte a les diverses opcions educatives,l'equitat en l'atenció als alumnes i en la defensa de la cohesió social" i que "l'escola necessita tranquil·litat, no podem convertir les aules en una trinxera", l'estabilitat és bàsica per a una educació de qualitat.

 A les xarxes també hi va haver ressò de les afirmacions d'Àlex Castillo, fent referència a que es tracta d'una qüestió política:

D'altra banda, se'ns va informar de les accions previstes pel proper dia 14 de juny en que hi ha convocada una mobilització per la llengua, lúdica i reivindicativa,a Barcelona.
Trobareu tota la informació al web de somescola.cat i si esteu interessats en assistir-hi, podeu desplaçar-vos en autobús posant-vos en contacte amb  Òmnium Osona

Pels que no tingueu massa clar el contingut de la LOMCE, hem intentat resumir-ho en 4 punts:

Què amaga la LOMCE?
  • La LOMCE permetrà a l'Estat tenir un control polític sobre el que s'ensenya a les aules. El ministeri d'educació definirà els continguts de les matèries anomenades troncals (les comunes a totes les Comunitats Autònomes) que hauran d'ocupar un mínim del 50% de les hores lectives.
  • Aplica les revàlides (exàmens a final de Primària, de l'ESO i de Batxillerat) per "comprovar" si s'han assolit els coneixements i "controlar" allò que s'ensenya a les aules per seleccionar els estudiants.
  • Ataca el català. Vol desmuntar el model català d'immersió lingüística afavorint la segregació escolar.
  • Busca la competència entre centres educatius obrint la porta a centres de primera categoria i centres de segona. Les avaluacions serviran al Govern per premiar amb més recursos els centres amb millors resultats i castigar amb menys als que no.

Enllaços d'interès:
Llei orgànica 8/2013,de 9 de desembre, per la millora de la qualitat educativa
Resum del contingut de la llei en aquest enllaç
El manifest de l'escola privada concertada rebutjant el projecte
El manual de resistència de la FAPAC

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada